PROGRAM POSLOVANJA JKP "PARKING" SUBOTICA ZA 2014. GODINU

 

JKP "Parking" Subotica je započela svoje aktivnosti 10. avgusta 1998. godine. Osnovu organizovanog parkiranja čini STUDIJA PARKIRANJA U SUBOTICI, koja je izrađena 1992. godine.

Studijom su utvrđene srednjorođne potrebe za parkiranjem u Subotici, analiza opravdanosti uvođenja parkiranja sa naplatom kao i pravni okvir regulisanja parkiranja u Subotica.

Osnovni cilj izrade Studije parkiranja u Subotici bio je da se definiše optimalan broj i raspored parkinga za javno i namensko parkiranje u centralnoj zoni Subotice.

Preduzeću je kod osnivanja povereno 1700 uređenih parking mesta. Ulaganjem iz sopstvenih izvora, u proteklom periodu izgrađeni su novi parking prostori. Trenutno je evidentirano preko 2200 parking mesta od kojih 450 se nalazi u okviru zatvorenih parkinga.

Preduzeće ima 70 zaposlenih. Organizaciono preduzeće je podeljeno na Opšte poslove, na deo za Naplatu (na otvorenim i zatvorenim parkinzima) i takozvani Depo (za odlaganje i čuvanje odveženih nepropisno parkiranih vozila).

Poslovi naplate parkiranja na otvorenim parkinzima povereni su agenciji za pružanje usluga. Na ovaj način obezbeđeno je da naplatu vrše radno sposobni i mladi ljudi.

Takva organizacija naplate obezbeđuje veću racionalnost i ekonomičnost.


 

 
 
Subotica

VESTI IZ ARHIVE

Najčešće greške


Najčešće greške kod plaćanja parkinga su:

- SMS poruke su poslate bez oznake grada.
- Umesto slova O u poruci kucana je 0 (nula) i obrnuto.
- Permutacija brojeva registracije.
- Pogrešno tumačenje 15 minuta, građani smatraju da i nakon isteka jednog sata (plaćenog) ponovo imaju 15 minuta, umesto tolerisanih 5 minuta.
- Građani smatraju da prilikom vraćanja više puta tokom dana u istu zonu parkiranja, svaki put im stoji na raspolaganju početnih 15 minuta, što nije tačno jer samo kod promene zone imaju pravo na 15 minuta, jednom tokom dana.
- U crvenoj zoni ne obraćaju pažnju na vremensko ograničenje (max. 120 minuta).
- Ne gledaju saobraćajni znak (tablu koja označava zonu parkiranja) - gde su navedene sve neophodne informacije - zona parkiranja počinje iza table.
- Plate za jednu zonu a parkiraju u drugoj.
- Plate za zelenu zonu (karta za jednokratno parkiranje) a parkiraju u žutoj ili crvenoj zoni misleći da ih sistem neće primetiti.
- Ne sačekaju odgovor mobilnog operatera, ISKLJUČE telefon zbog toga je poruka stornirana u sistemu.
- Koriste blanko kartu za parkiranje.
- Ne čitaju - ne obraćaju pažnju - uputstvo na poleđini karte za parkiranje.
- Kartu za parkiranje ne stavljaju na vidno mesto - ili je pokriju da se ne može očitati seriski broj i vreme parkiranja.
- Pogrešno ispune ili je ispune grafitnom olovkom, ili koriste piši briši olovku - ne znajući da se seriski broj kartice može samo jednom koristiti, ako se više puta želi upotrebiti ista karta, sistem to prepoznaje i sledi doplatna karta.
- Stavljaju u džep kupljenu i ispunjenu kartu za parkiranje.
- Pretplatne karte važe samo za zonu za koju je ona kupljena.
- Preplatnici ne obraćaju pažnju na vreme isteka karte.