logo.jpg
Štampa

 

 

Sa ciljem da svim korisnicima javnog parkirališta pojednako omogući parkiranje, JKP "Parking" Subotica od 01. juna 2006. godina prelazi na nov način naplate parking mesta plaćanje će se vršiti putem mobilnog telefona i parking karata koje ćete moći kupiti na kioscima "Štampe".

 

PK - Plaćanje Parking Kartom

Kupovina Parking Karte: parking kartu možete kupiti na kioscima koji imaju vidno istaknuto obaveštenje o prodaji. Korisnik je dužan da na Parking Karti uočljivo precrta hemijskom olovkom: godinu, mesec i dan u kojem koristi parking mesto, te sat i minut u kome je parkiranje započeto.

Postavljanje Parking Karte: ispunjenu parking kartu stavite na vidno mesto sa unutrašnje strane prednjeg vetrobranskog stakla Vašeg vozila, da kontrolor može nesmetano da utvrdi kada ste započeli parkiranje.

SMS - Plaćanje mobilnim telefonom

Korisnik parkinga započinje plaćanje parkiranja putem SMS poruke, na način da kao tekst nove poruke upiše registarski broj vozila, bez razmaka i drugih specijalnih znakova (npr. Su74359). Sistem ne pravi razliku između malih i velikih slova pa nije potrebno voditi računa o tome. Korisnik može poslati SMS sa bilo koje trenutno aktuelne mreže Mobilnih provajdera (062,063,064 i 065). Poruka se šalje na jedan od tri broja joji označavaju ZONU parkiranja gde se vozilo nalazi u momentu plaćanja usluge.

 

 

 

 

 

 

ZONA I (crvena zona) - 9241
ZONA II (Ĺžuta zona) - 9242
ZONA III (zelena zona) - 9243
ZONA IV (plava zona) - 9244


ZONA I POSLOVNA PARKING KARTA - 9245
ZONA II i ZONA IV POSLOVNA PARKING KARTA - 9246

 

Ako sistem detektuje da poruka iz nekog razloga nije parvilno poslata, korisnik dobija upozorenje o pogrešno poslatoj poruci i mora ponoviti slanje ispravne poruke.

Ukoliko sistem iz bilo kog razloga nije operativan, korisnik nakon slanja poruke dobija informaciju, uz izvinjenje, da sistem nije operativan i da koristi alternativan način plaćanja usluge korišćenja parkinga.

Nakon ispravno poslate poruke sistem korisniku vraća informaciju u vidu SMS poruke u kojoj je naveden registarski broj za koji je kupljena karta, zona, iznos naplaćene usluge, broj PIN-a (jedinstveni broj broj elektronske karte) za slučaj reklamacije/žalbe i obaveštenje da se poruka sačuva do isteka parkiranja.

Nakon toga korisnik može poslati još SMS poruka i unapred produžiti parkiranje za željeni i dopušteni broj sati u zavisnosti od izabrane zone parkiranja. 10 (deset) minuta pre isteka ukupno uplaćenog vremena parkiranja korisnik dobija SMS poruku sa obaveštenjem o isteku vremena i trenutku isteka (datum, sati, minut).

Nakon toga vozač je u mogućnosti da produži parkiranje ukoliko mu prethodi broj uplaćenih sati i Zona parkiranja to omogućava ili da ukloni vozilo sa parking mesta u propisanom terminu. Korisniku se naplaćuje iznos cene parkiranja za 1 sat, u zavisnosti za koju Zonu parkiranja je poslao poruku, i iznos cene slanja jedne SMS poruke (cena SMS poruke je različita u zavisnosti od provajdera i tarifnih modela).

Ukoliko korisnik namerno ili greškom pošalje SMS za uslugu parkiranja u vremenu kada sistem ne radi, automatski se uplata odlaže i važi za prvi sat naplate u prvom sledećem danu kada se vrši naplata i korisnik dobije obaveštenje o tome.

Parking karte i dalje ostaju u upotrebi, a serijski broj parking karte je parametar validan za informacioni sistem kontrole i naplate, kao i SMS plaćanje. Zbog usklađivanja sa SMS sistemom naplate parking karte su štampane u bojima zona. Parking karte štampane u boji zona.